Portfolio

Gezond(er) worden door een spelletje te spelen.

gamification in de zorg Begin November bezocht ik voor de tweede keer de GamesForHealthEurope conferentie in Amsterdam waar 900 wetenschappers, developers, creatieven, zorg professionals en studenten elkaar inspireerden met als doel de mens gezonder te maken met behulp van spelletjes. Interactieve media worden als zeer effectief gezien in het beïnvloeden van gedrag. Talloze studies wijzen dat uit. En dat is hard nodig want de gezondheidszorg is hard op weg onbetaalbaar te worden. De afgelopen decennia is veel geld besteed aan voorlichting om de ongezonde levensstijl van mensen aan te pakken. Je kunt immers beter voorkomen dat iemand ziek wordt dan hem of haar te behandelen als het kwaad al is geschied. Maar steeds weer bleek het effect van campagnes tegen te vallen. Er zijn inmiddels games die zich richten op het stimuleren van bewegen, op revalidatie, op therapietrouw en...

De afslag links. Mini documentaire voor de Hartstichting

De Hartstichting signaleert dat onderzoek soms afwijkt van de oorspronkelijke onderzoeksvraag. De balans tussen puur fundamenteel en meer gericht onderzoek is niet altijd in evenwicht. Om dit te verbeteren wil ze onderzoekers in breder verband laten samenwerken. In 2013 wil de Hartstichting dit onder andere bewerkstelligen door het organiseren van bijeenkomsten met onderzoekers. De video opnames fungeren als discussie aanjager door stellingen te poneren waarbij steeds een fragment wordt getoond. Hiervoor maakten we een DVD met de inleidende film en een 10-tal stellingen. Alles is ook vertaald en ondertiteld in het Engels. Deze video bevat 2 fragmenten uit de minidocumentaire. Vanwege het persoonlijke karakter kan de hele film alleen in besloten kring worden vertoond. (meer…)...

Euromast: Kids4KidzZz Clip

Op 19 september 2012 organiseerde Stichting Euromast Doet de Kids4KidzZz sponsorloop waarbij de opbrengst geheel ten goede komt aan het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam. De Euromast wil minimaal één keer per jaar betrokken zijn bij een groot maatschappelijk project. Het organiseren van Kids4KidzZz past hierdoor precies binnen de missie van de Euromast Kidsclub m.b.t. maatschappelijke betrokkenheid. De insteek van het evenement is dat dit een jaarlijks terugkerend evenement wordt. Deze video werd, samen met een gefilmde rondleiding, gebruikt in het werven van deelnemende scholen. (meer…)...

I kveld med Ylvis – Speed date

De broertjes Ylvisåker zijn een begrip in Noorwegen. Ze hebben een radioprogramma en een talkshow op de commerciële HD zender TV Norge. Iedere aflevering van de show Ylvis Tonight bevat een gefilmd humoristisch item. Candid camera filmpjes, clips, spoofs, imitaties.. Eén van hun sterkste kanten is het fonetisch nadoen van niet Noorse talen. Vooral Nederlands doet het goed. Om het fake Nederlands eens goed te testen filmden de broers 4 dagen in Nederland en maakten we diverse items met ze. ...