Graduateschool Erasmus MC: How to … ?
Concept:
Jonge mensen vallen niet meer voor een gelikt marketing verhaal, ze gaan voor authenticiteit. Zoek je een passende opleiding, dan vertellen de onderwijsinstellingen vertellen je allemaal dezelfde dingen. Over docenten met praktijkervaring, de prachtige faciliteiten en de droomcarriëre die je in het verschiet ligt. Maar als iedereen dat verhaal heeft, wat maakt dan nog het verschil?
Voor de Graduateschool Erasmus MC adviseerden we de belangrijkste vragen van potentiële studenten te beantwoorden in de vorm van een eenvoudig stappenplan. Zo toon je begrip en behulpzaamheid.
Dit soort vragen werden gescript:
How to make a living in research?
How to serve sociëty with research?
How to get your article published in Nature or Science?
How to qualify for a top research master?
How to have a good time in Rotterdam?
Interviews
Uiteindelijk hebben we ook een aantal quotes uit de interviews als aparte testimonials ge-exporteerd. Dat zat aanvankelijk niet in de opdracht, maar de uitspraken waren te mooi om niet te benutten, maar te lang voor de “How to” filmpjes. Op deze manier zijn ze toch nuttig. In totaal maakten we 12 filmpjes in deze serie.
Ongevraagd iets extra’s doen. Houden we van.