Vloggen over dakopbouwen

Sytodakopbouwen is een jong bedrijf van een paar oude rotten in het bouwvak. Kom je ruimte te kort in je huis, dan kan een dakopbouw de oplossing zijn. Een dakterras is bijvoorbeeld heel geschikt om een paar extra kamers van te maken. En dat terras komt gewoon weer bovenop de extra verdieping.

Met een relatief kleine investering voeg je veel waarde toe aan je huis. In praktische zin, maar ook in de verkoopwaarde. Sytodakopbouwen zet de elders gebouwde onderdelen in één dag op je huis zodat je nauwelijks last hebt van de werkzaamheden.

VIDEOMARKETING
Eerder maakte ik al twee marketingvideo’s voor het bedrijf, die hun communicatieve werk deden op de website, maar verder geen traffic aanzuigende werking hadden. Daarom hebben we een YouTube kanaal ingericht. YouTube is immers de tweede zoekmachine ter wereld en ook nog eens eigendom van Google. Daarop aanwezig zijn is dus van belangrijke invloed op de vindbaarheid van je bedrijf.

Okay, de twee video’s erop, klaar. Of toch niet? Hoe je een succesvol YouTube kanaal opbouwt kun je leren van de bekende vloggers of YouTubers. Hoe komen zij aan zoveel views en een vaste schare fans? De belangrijkste elementen zijn wat mij betreft:

  • Wees persoonlijk
  • Wees informatief
  • Wees consistent
  • Publiceer met regelmaat

VLOGGEN
Het lijkt dus logisch om te gaan vloggen over dakopbouwen. Het is afwijkend en dus onderscheidend van wat de concurrentie doet en potentiële kopers van een dakopbouw zitten vol vragen over van alles en nog wat. Kosten, regelgeving, bouwtechnische zaken, duurzaamheid, financiering, planning enzovoort.

De vlogs neemt Syto zelf op zijn kantoor op met zijn telefoon en stuurt de bestanden naar POI Creatives. Wij zorgen voor een consistente montage, geluidsnabewerking en doen de uploads naar YouTube en voorzien de vlogs van relevante beschrijvingen. Dat zorgt voor context die ook weer bijdraagt aan de vindbaarheid. Ontwerper Maarten Brandenburg zorgde voor een consistente vormgeving van de thumbnail plaatjes voor het kanaal en de titels in de vlogs.

RESULTAAT
In totaal maakt Syto 30 vlogs. De eerste helft is inmiddels live. En het werkt! De eerste offerte aanvragen zijn al binnen.

Bekijk hier alle video’s via de playlist.

Sytodakopbouwen YouTube kanaal

Gerelateerde Berichten

...