Storytelling in de bouw

Een etage op je huis bouwen is een ingrijpende stap in je leven. Er gaat een periode van dromen, toekomstplannen maken, rekenwerk en online research aan vooraf voordat je contact gaat zoeken met een aannemer die de droom voor je kan realiseren. Als verkopende partij dien je je goed te kunnen verplaatsen in je prospect. Zo’n bedrijf is Syto Dakopbouwen.

Al eerder maakten we video’s voor dit bedrijf waarin klanten aan het woord zijn over alles wat bij het proces komt kijken. Ongefilterd, eerlijk en persoonlijk. Geen verkooppraatjes maar geloofwaardige verhalen van klanten. In die serie past ook dit avontuur van Alexander en Stephanie uit Den Haag.

Opdrachtgever Syto gaf ons de vrije hand deze mensen te interviewen en dat te illustreren met scenes van de prefab bouw en installatie van de dakopbouw. Dat vertrouwen is fijn en leidt vaak tot de betere filmpjes. De kunst is je vragen zo te stellen dat er een edit mogelijk is waarin de geïnterviewde personen volledig hun eigen verhaal vertellen. Zonder voice-over, waardoor het verhaal aan geloofwaardigheid wint.

Oordeel zelf maar:

Gerelateerde Berichten

...