Personeelswerving LimoenGroen

Internetbureau LimoenGroen groeit als kool, maar om die groei vol te houden zijn nieuwe medewerkers nodig. Developers, zowel front-end als back-end, waar vind je die tegenwoordig? Als je goed bent kun je overal aan de slag, werkgevers genoeg.

Om jezelf als bureau aantrekkelijk te maken voor deze groep moet je je onderscheiden. Maar hoe? Een tafelvoetbalspel is niet meer genoeg; het gaat om andere, meer serieuze, zaken. LimoenGroen heeft een aantal arbeidsvoorwaarden die je niet overal tegen komt, dus dat moet gecommuniceerd naar de doelgroep.

Campagne
In november start een wervingscampagne die wordt uitgevoerd en begeleid door communicatiebureau Van Maes Merkversterkers. Zij kwamen met een briefing en een moodboard die de sfeer van campagne duidelijk maakt voor alle betrokkenen.

Fotografie
POI-Creatives mocht de fotografie verzorgen: portretten van LimoenGroen medewerkers op locatie bij aansprekende opdrachtgevers. Bij Beeld en Geluid, bij KRO-NCRV, bij het Eye Filmmuseum en bij de Gemeente Leidschendam-Voorburg.

Video
Op de locaties interviewde ik de medewerkers ook voor de camera en genoot daarbij de volledige vrijheid. De bedoeling is om zo geloofwaardig mogelijk benoemd te krijgen wat iemand leuk vind aan het werk en waarom hij of zij dat juist bij LimoenGroen doet. Uit deze interviews selecteerde ik de beste quotes. Vooraf was niet precies bepaald hoe we de interviews zouden verwerken tot een eindproduct. Het werden uiteindelijk 25 clipjes van gemiddeld één minuut. Zo heeft LimoenGroen een voorraadje content waarmee ze de campagne geregeld kan illustreren met verse clips. Ook voor gebruik op Social Media is zo’n bibliotheekje van korte video’s goed bruikbaar.

Over LimoenGroen

Limoengroen is een bureau voor toegankelijke websites die langer meegaan. Duurzame website noemen ze dat. Ze zijn op zoek naar Drupal mensen met een eigen mening en die willen meebouwen aan gave projecten voor mooie Drupal klanten.

Bekijk de actiesite.

limoengroen_baris

Gerelateerde Berichten

...