Beroep- of studieprofiel

Universiteiten en hogescholen staan voor de opgave om jaarlijks een groot aantal nieuwe studenten aan te trekken. Jongeren die steeds minder lezen, zo toont onderzoek (bron: SCP) aan, maar wel zeer vergroeid zijn met internet, en erg visueel zijn ingesteld. Hoe kun je als universiteit of hogeschool er voor zorgen dat je deze jongeren zo optimaal mogelijk bereikt?

Oplossing:
Om deze jongeren te bereiken zul je ze op internet moeten bedienen. Geef ze visuele content die ze boeit. Die ze aanzet tot actie. In korte videoclips kun je je als hoger onderwijsinstelling goed profileren. Vertellen en vooral laten zien wat je jongeren te bieden hebt. Huidige studenten aan het woord laten. De uistekende faciliteiten in beeld brengen. Een rondgang over de fraaie campus maken en ze laten kennismaken met het bruisende studentenleven in de binnenstad. Met online-video kan dat.

Vaak worden filmpjes gevraagd die tot doel hebben mensen te werven voor een beroep. Ze bieden een kijkje in de wereld die hoort bij een bedrijfstak. Dat is informatief, maar geeft ook een beeld van de sfeer en omgeving waarin je terecht komt.

Meer voorbeelden zien? Klik op de categorie HRM in de rechterkolom.

...