Aftermovie Drupaljam 2018

Drupal is content management software en wordt gebruikt op veel websites die je iedere dag gebruikt. In Nederland bijvoorbeeld door Philips, RTL, BAM, Holland Casino’s, Natuurmonumenten en Eva Jinek. Ook dit jaar mochten we weer de aftermovie produceren.

Open Source
The Drupal project is open source software. Iedereen kan de broncode downloaden, gebruiken, bewerken en het met anderen delen. Het is gebaseerd op principes als samenwerking, globalisering, en innovatie. Drupal is gratis en zal altijd gratis blijven. Het wordt verspreid onder een General Public License (GPL).

Comunity
Veel developers die Drupal gebruiken dragen ook bij aan de verbetering van het product. Bijvoorbeeld door extra functionaliteiten of modules te schrijven. De community hieromheen is georganiseerd in de stichting Drupal Nederland. Een van de activiteiten van SDN is het organiseren van de jaarlijkse Drupaljam. Dit jaar al voor de veertiende keer.

Bekijk hier de aftermovie:

Meercamera registratie
Naast een fullframe en gimbal camera voor de aftermovie namen we ook twee XDcam camera’s, een GoPro en cameravrouw Katharina Pöhlmann mee om de keynotes in de grote zaal te registreren.

Fotografie
Ook ging Han Hoezen mee om een foto impressie van de dag te maken, evenals de traditionele groepsfoto met alle 430 bezoekers.

Muziek
Bijzondere toevoeging is dat de muziek onder de film speciaal gecomponeerd is. Christiaan Mooij van Soundlabs heeft twee tracks geproduceerd en 4 soundlogo’s voor onder de animatie. Het geeft de film een uniek karakter met veel energie en afwisseling.

Een van de keynotes: Daniel Gebler – Online grocery shopping with Picnic

In stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis.

Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel.

Daniel is CTO van Picnic. Voor ’s werelds snelst groeiende online supermarkt maakt hij winkelen naar boodschappen simpel, leuk, en betaalbaar voor iedereen. Voorheen was Daniel R&D directeur van Fredhopper, verantwoordelijk voor de product en technologie roadmap, en leidde ontwerp teams die in Amsterdam en Sofia gesitueerd zijn. Daniel heeft een PhD in Computer Science en een MBA.

Gerelateerde Berichten

...